Göteborg, fredagen den sjunde december

I min stad kan man åka spårvagn i regnet
I min stad kan man köpa en latte takeaway på evas paley
I min stad kan man promenera från stadsbiblioteket till brunnsparken
I min stad kan man se en man i smutsiga blåbrallor stå i en trapp och röka
I min stad kan man gå genom ett demonstrationståg åt fel håll utan en aning om vad de demonstrerar mot/för
I min stad kallnar en latte på en promenad mellan stadsbiblioteket och brunnsparken
I min stad slösar man på energi för att lysa upp i mörkret
I min stad kan man höra en kvinnas klackar mot gatsten
I min stad kan man gå en sväng utan att se på klockan
I min stad kan man få vänta länge för att korsa vasagatan
I min stad kan man se på fina killar som promenerar förbi
I min stad kan man gå långsamt om man vill


Allt detta har jag gjort idag...


Kommentarer
Postat av: Mici

Vad fint Anja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback