Rosa Rosor

Det är som bekant december, utanför fönstret finns det rosa rosor.
jag lovar.
ingen snö.
bara moln.
växthuseffekt?
såg på tv igår.
grönland njuter av växthuseffekten,
nu kan de äntligen odla för export.
alla andra är oroliga.
nej inte alla.
läste i tidningen imorse.
USA har gått ut med en rapport om att iran inte tillverkat kärnavapen på fem år.
bush litar inte på rapporten, hotar med ett tredje världskrig.
hoppas att inga vill stödja USA. då blir det inget världskrig. om man inte ställer upp MOT USA.
men vem vågar?
vilken regering kommer någonsin våga ta ställing mot USA?
så länge DE har kärnvapen är väl alla skraja.
och ingen vågar påpeka detta.
okejokej, jag har inga bevis på att det förhåller sig på detta sätt,  det kan jag inte påstå
men, det är ganska logiskt att dem har det.
egentligen är de väl rädda.
USA är som den där starka, balla killen som mobbar de yngre pojkarna.
han som egentligen bara är rädd för vad folk ska tycka om honom.
Konstigt så enkelt det kan te sig.
men det USA är rädda för är väl ekonomin gissar jag.
allt handlar om PENGAR i det landet.
pengarpengarpengarpengar
om de behöver avveckla sitt oljeberoende ska alla andra också göra det, för annars är det orättvist ekonomiskt!
USCH!

politik.........


såg även en dokumentär om Kina igår.
ang YAHOO! och mänskliga rättigheter.
vidrigt vad ett företag kan göra för att tjäna pengar,
för det är väl det yahoo får för att ange sina kunder till den kinesiska regeringen..
det framgick inte riktigt.
Omänskilgt!
ska vi bojkotta YAHOO!?
jo, det tycker jag verkligen!

image176  image177

image178

Kommentarer
Postat av: sofaja

intressant inlägg idag anjo man kan diskutera de ämnet länge o mkt...ja tar 3 bussen. looove

2007-12-05 @ 13:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback