vänta, esperar

den eviga väntan.
men vad väntar vi på?
väntar vi på att tryffelsmeten ska stelna så pralinerna kan göras färdigt?
eller väntar vi på julafton, med alla julklappar?
eller kanske juldagen, då allt detta är över?
jag tror att jag väntar på ett avbrott, ett avbrott i vardagen, i traitionerna.
samtidigt som det är tryckt med rutiner och traditioner.
lördag, klockan åtta betyder till exempel svsensson svensson för anna.
söndag betyder träning för pacific
och måndag betyder ny skolvecka.
idag går sista svensson svensson avsnittet
imorgon är det ingen träning och på måndg är det julafton och ingen skola.
så visst kan den mörkaste perioden av året ses som ett avbrott i vardagen.
men samtidigt så full av ångest och utgifter så att man hällst av allt egentligen skulle sluppit den.
ska vi bojkotta julen, å iskolan som vanligt men slippa nyårsångest och julklapps köp eller är det bra som det är?



Stjärnorna, faller i natten nu,
himlarna sänker sig,
ner över jorden.
Och när stjärnans bloss,
tänder sitt ljus hos oss,
brinner en låga klar,
i hela norden.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker vi bojkottar julen haha

Postat av: sofia

jag bojkottar gärna. efter att min syster öppnat sin present :P

2007-12-22 @ 22:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback