Höst i slottskogen

Jag satt i studie hallen klockan va tjugo i tre. jag bestämde mig. jag skulle skita i spanskan, gå ut i solen, ta spårvagnen till linné och köpa kaffe på cava.

jag sa hejdå och lyfte på rumpan. med bestämda steg gick jag ner för trappan och vidare till vagnen. luften var frisk och fyran kom när jag gick över övergångsstället. jag hann precis.

jag tittade på en fin man och suckade när en hel klass men ungar klev på. kapten röd och majorerna hördes i min ipod och livet var riktigt skönt.

jag glömde att hoppa av åttan på sahlgrenska så jag gick av på botaniska och gick genom slottskogens flammande träd (tyvärrtyvärrtyvärr hade jag ingen kamera). jag kom till cava och köpte en take a way latte. mycket god och väl värd en missad lektion och 20 kronor. jag gick till olivedal och tog ettan.

på vagnen satte jag mig brevid elisa som pratade i telefon. sedan konverserade vi om allt möjligt. när vi satt och väntade på att 94 skulle lämna frölunda torg klev också alice (lääääängesen) på. vi skrattade en hel del. och sedan lämnade vi varandra efter en stunds skvaller på hållplatsen. image102

solen skiner fortfarande och jag vill gå till röset. men där tänker jag för mycket. så det ska jag strunta i. och dessutom måste jag plugga. samhäll. svenska.

jag hade fruktansvärd skolångest igår. men det gick ju bra idag.
om man tillåter sig att fly så går det bra. nu har jag ångest igen. skiiiit. 

pappa ska laga lasange till middag, det fick vi i bamba med.
jag älskar pappas lasange. 

jag vill kunna skriva låtar, fast iofs har jag aldrig provat.
så jag vet inte om jag kan...

Dagens affirmation: jag tar vara på och tycker om mitt liv.


friska familjen hade möte idag också. många aktiviteter på gång.. hoppas att det blir av också : )

idag var den bästa eftermiddagen på väldigt länge : ) det ger mig energi och gör mig så lycklig!!!


Kommentarer
Postat av: sofaja

tack för ett sjukt underbart inlägg. o tack för styckeindelningen :) o TACK för en bra affirmation, den ska ja ha imon.
tack för att du finns. KÄRLEK

2007-10-08 @ 19:44:20
Postat av: Mici

Tack, visst är de söta! synd att de inte finns längre, de fanns i svart också. hade nog köpt dem med, haha!

Postat av: tove

det låter ju helt fantastiskt! fast spanska är viktigt!!! puss

2007-10-13 @ 00:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback