Man måste få leva också!

Skolkade hårt idag! och fan va det va värt det! helt fantastiskt väder, extremt god mat och bäst sällskap. men vi kan ta det från början.


Ida (fr. teamet för er som inte vet) jobbar som fotograf och hade fått i uppdrag att fota dagisbarn i strömstad vilket hon hade lite ångest för... så snäll som jag är erbjöd jag mig att hänga med eftersom jag väldigt länge har velat åka just dit. vi skulle vara där klockan åtta på morgonen vilket innebar avresa från gbg vid sex på morgonen. jag beslöt därför att sova hos ida måndag till tisdag så att jag skulle slippa gå upp ännu tidigare än fem..

måndagkvällen började med besök på allum med ida, på jakt efter födelsedagspresent till nicke. detta gick utmärkt. : ) där träffade vi också helt slumpmässigt Louise!!! : ) efter lång vandring på det urfrächa köpcentret bar det av hem till ida (på landet :P) där åt vi varma mackor med hennes bröder och kollade på gynekologen i askim. heeelt sjuk serie kom vi fram till. vi gick och la oss vid tio eftersom det skulle bli tidig morgon.. när vi snackat av oss klart somnade ida snabbt. tillslut även jag.

vi hade ställt sex väckarklockor, ida tyckte det behövdes, den första ringde 05.05 = tidigt som fan.
mörk va det men mycket mysigt. vi gjorde varm choklad (som kokade över) i termos och mackor att ha till frukost i bilen och gav oss i väg med all packning. alla ni skolfotografer vet hur det är.. och jag, efter två veckors prao hos elin. jag tycker iaf man känner sig som en terrorist när man bär på stora svarta extremt tunga väskor. : ) aja nog om det. vi kom fram i tid och lyckades till slut ta oss in på öppna förskolan. där var det tio barn som fotograferades och herregud vilken energi ida la ner på dom!!! elin där har du allt nåt att ta efter :P

vi hade bestämt oss för att äta lunch i den otroligt vackra stan belägen just vid vattnet. vi valde Restaurang Bryggan. där åt vi dagens fisk (lax), soppa och salladsbuffé för 75 kronor. mums!
vid halv ett åkte vi hem. jag hoppade av i hjällbo och sov hela vägen till toget på åttan. jag är fortfarande väääldigt trött.

nu har jag kollat bilddagboken, uppdaterat mina platespotting nummer (efter att ha hittat 224) och skrivit detta maffiga och säker urtråkiga blogginlägg. förlåt... men jag är så sjukt trött





just det ja! måste ju nämna att jag köpte en superball lång, myströja täckt av svarta grodor!!!
och att mitt bankomatkort funkar igen (ibland)
och att elin pratar i radion mellan åtta och nio.
www.shore.hik.se
image94
puss

Kommentarer
Postat av: sofia

jag tyckte dagens inlägg var mycket intressant att läsa :)

2007-10-02 @ 17:02:11
Postat av: Madeleine

Din dag verkar iaf händelserik! Föresten sjukt cool tröja

Postat av: Emma

snygg tröja anjaaa, du missade inget viktigt idag :P

2007-10-02 @ 22:32:53
URL: http://emmiz.blogg.se
Postat av: Elin

haha, ah just det du var ju med närjag fotade mina första dagisbrn, det gick ju inte alls bra. haha. men när man väl kommit på vad som krävs är det sjukt kul och väääldigt jobbigt. men var det idas första idag?? fattar noll.. jaja. kramen

2007-10-02 @ 23:37:38
URL: http://belin.blogg.se
Postat av: Elin

Haha, kom på själv att jag ju viste att hon hade börjat:) messade ju med henne när hon skulle böjra.. lalala

2007-10-04 @ 22:37:24
URL: http://belin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback