svampar, lingon och berg

Nu är jag hemma igen. efter två veckor och två dagar. i norrland. först ett tag i järvsö sedan i saltoloukta. (nattåg till gellivare, buss, båt, framme!) jag hade allt lite ångest innan jag kom upp till fjällen men när jag väl var där blev allt mycket lugnare. man fick plats att andas. att tänka. man fick mycket att titta på, stora vyer. man fick dessutom nytt att titta på. det var skönt. vi träffade en hel del sköna typer och alla hade ju vandringen gemensamt så det var lätt att prata. skönt. jag och syrran bastade två gånger och det var underbar mat i restaurangen. vi gick en hel del, vi såg många fina berg. alla olika, alla vackra! vi såg två samevisten och många kåtor. mysigt pysigt. det blåste, var helt vindstilla, varmt och kallt. men det regnade inte! inte en droppe föll förän en halvtimma innan tåget gick. perfekt.

nu är jag hemma igen, sitter hos olle och väntar på att staffan ska repa klart. det är första gången jag hör dom. riktigt bra faktiskt! i alla fall enligt mig, jag som är helt omusikalisk.. men de erbjöd mig (nästan) att få spela marachas. vet inte riktigt hur jag ska ta det.

det är väldigt skönt att vara hemma. trots att skolan börjar imorgon. just nu känns också det bra. till och med! vi får se hur det är om en vecka. ska ju börja trean och det är väl det som spelar in.  nu ser man målet det är lite drygt nio månader kvar, nedräkningen har verkligen börjat!  borde även spara lite pengar. har hört att det är dyrt det där med studenten. kanske får öppna ett konto. men hur gör man det..?

det kommer bilder från fjällen här i ett senare. så länge får ni hålla till godo med de som finns på bilddagboken.

P U S S H E J !

Kommentarer
Postat av: sofia

välkommen hem sötnos :) hoppas du haft det bra. de va nått ja skulle säga men ja glömde. får återkomma. saknar dig änglabarn. love

Postat av: syrran

ska den vara såhär ljus? man ser ju nästan inte texten mot den vita bakgrunden... puss

2008-08-31 @ 19:02:12
Postat av: majsn

fin blogg du har nu.

Fast tycker du brde ha texten mörkare.

saknar dig anjis

2008-09-01 @ 16:47:23
Postat av: Staffan

Logga in på handelsbanken. Välj "konton" välj "hantera konton" välj "öppna nytt konto" välj "allkonto" signera och var glad. Ungefär så gör du. :)

2008-09-03 @ 13:49:16
URL: http://www.knepet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback