juli - januari

Jag gick från Ruddalen idag.
skönt med så frisk luft .
kallt om öronen men jag måste säga att jag har fruktansvärt bra musiksmak!
jag gick samma väg som den där dagen i juli.
den där dagen jag aldrig kommer glömma.
redan då var det målat SUPRAS på gångvägen.
då.
då var kärleken nära till hands.
kameran lika så.
det blåste mer och jag hade lånat de blåvita färgerna.
då lyssnade jag på winnerbäck.
idag var det jason.
tycker om hans musik, tack sofia!
Plane, Mr Curiosity, Bella luna.
<3
träden var vackra mot den ljusa kvällshimlen.
jag tänkte på den där dagen i juli.
på honom 1 och honom 2.
funderade på vad jag ska göra, vad jag gjort.
funderade på hur jag ska bete mig.
funderade på hur det kommer sluta.
funderade på sommaren, vintern.
det snöade i morse.
det la sig inte.
tur var väl det.
jag har  kommit till den där punkten i vintern då man inte vill något hellre än att ha sommar.
längtar faktiskt för första gången sedan i våras.
kanske för att sommaren var konstig -07.
upp och ner.
nu är det nytt år.
vi ska skärpa oss och ta tag i våra liv.
vi ska vara lyckligare än någonsin och kämpa med att orka med oss själva och varandra.
det blir ett bra år, jag känner det i hela kroppen.
för vaddå?
när man har en chans att börja om ska man inte ta den då?
fast det finns ju dem som var nöjda med år tjugohundrasju och vill ha kvar det.
dem får väl tänka att dett nytt datum inte spelar någon roll.
de kan fortsätta på rätt bana ändå.


image217  image218

Kommentarer
Postat av: Linda

åååh :D jag vet vilka som målat det supras ^^, du vet vad det är vah :) jag har läst lite i din blogg nu sötis :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback