tjuvlyssnade

När jag gick från bussen påväg hem från skolan hörde jag följande samtal utspela sig mellan far och dotter ~6:

Dottern: Är det måndag idag?
Pappan: Nej, det är tisdag.
En stunds tystnad...
Pappan igen: Det är tisdag idag..
Dottern: Ååååh. Jag önskar att det var måndag VARJE dag!!!
Pappan lite ointresserat: jaså...
Dottern: Ja. För då kommer glassbilen!!
Det skulle vara måndag, lördag, måndag, lördag, måndag, lördag, måndag, fredag, lördag, måndag, lördag, fredag, lördag, måndag, lördag, måndag, lördag....


tyckte att det va så gulligt! : )
själv hade jag lätt hoppat över måndagar, jag får ändå ingen glass då..

Kommentarer
Postat av: sofia

fan va gulligt :D ja önska de va tisdag,fredag,lördag,tisdag,fredag,lördag,lördag,lördag, :) älskar dej !

Postat av: Staffan, the one and only!

Jag önskar att det inte var någon dag alls! :O

Ska jag börja köpa glass till dig på måndagarna? =)

2008-01-24 @ 00:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback