grönt gräs

tre fjärdedelar har gått av veckans längsta dag nu.
jag har gjort massor och precis ingenting.
jag har klippt till tyg som ska bli blåa byxor.
jag har legat i gräset och blivit brun NOT.
jag har låtit lalehs musik fylla min huvud.
jag har tittat på pappa som slipar på fula trädgårdsmöbler. 
förstår inte vad han ska fixa till dem för.
jag har inte åkt till kungsbacka eller ätit pannkakor.
imorgon ska jag åka båt med min familj.
hela min familj. 
jag ska allt se till att få bestämma vart vi ska.
RÄVHOLMEN in my heart!
jag ska ta kort som jag kan lägga upp på bilddagboken.
och i övermorgon ska jag sola i ganlet och hänga hemma hos staffan på kvällen. 
allt för att slippa ett till lika långt dygn.
ikväll ska min familj, utan mig, åka till liseberg för att titta på Carl-Einar Häckner.
eftersom jag redan sett årets varieté så slipper jag.
inte för att jag hade blivit tvingad annars.
min familj känner mig de vet att det skulle vara bortslösad tid.
dessutom har jag varit så där lagom otrevlig mot mamma idag så hon vill nog inte ha med mig ändå.
eller  kanske. mammor är alltid mammor liksom.
jag har klippt musik idag också. yann tiersen.
det blev fint. måste nog lyssna igen nu när jag fått lite distans till låtarna.
olle är nöjd med sitt hår vilket känns oerhört skönt. 
jag vet själv inte hur det blev egentligen. 
och han ska jobba på lördag vilket inte är bra med tanke på mina planer..
ikväll ska jag alltså vara ensam hemma ett tag och tänkte då se good bye lenin. 
känns stabilt.
eller också ska jag sy ihop mina byxor vilket känns en aning mer labilt.
det löser sig.

och som sofia brukar skriva: over and out.


klöken

Kommentarer
Postat av: sofia

yeah, att sno mina uttryck kostar ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback