vira, knyt, dra

det är så många sladdar överallt.image270
blir galen.
de kommer strypa oss tillslut.
de kommer vira sig kring våra halsar.
knyta en knut.
dra åt.
lika bra det.
våran tid har gått ut.
det var längesen.
vi borde inte vara här och förstöra.
planeten är ömtålig.
det finns inget vi kan göra.
ska göra en sista kaffekopp.
sedan gå åt.
bli ett av sladdarnas offer.
bli strypt i sömnen.
ska göra kaffe snart.
vi har sprungit vårt lopp.
vi är inte värda att vara här mer.
våran tid har gått ut.
vi kommer inte kunna rätta våran misstag.
någon annan får försöka.
förlåt.
jag är lycklig egentligen.
tänker inte ge mig.
ska göra allt jag kan för att påverka.
det är vad livet går ut på.
att påverka, förändra till det bättre.
meningen med livet.
jag ska göra kaffe av bönor odlade av arbetare.
utan lön.
utan rättigheter.
sedan ska jag påverka.
sen, imorgon, nästa vecka, om ett tag, om ett år.
när det är försent.
när snön smält, torkan blivit ett faktum.
vi borde strypas.
vi är inte värda det liv våra föräldrar givit oss.





Kommentarer
Postat av: andreasanton

Skitsnygg design på bloggen Anja!!!!

Allt det rosa och din profilbild är ju jättefint!! :D

Ses imorn i skolan =)

Postat av: Caroline Grönlundh

*förvirrad*

Ses imon @ skolan

2008-03-09 @ 17:43:36
URL: http://whatcarolinedid.blogg.se
Postat av: linnea

helt fantastiska ord, anja.

2008-03-09 @ 19:57:16
URL: http://lonneah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback