Cryptomeria japonica


image321  image322


Jag har fastnat för dessa träd. de finns i änggården och har väldigt vackra stammar. det är svårt att förklara och jag kan inte hitta någon bild som fördelaktigt framställer dessa vackra stammar, lita på mig!



det har varit en tryckande värme över göteborg idag. det är helt underbart att sommaren är här. för det är inte vår längre. det skira, ljust gröna är borta, björkarna har tätnat och det är sommar värme. visst kommer värmen garanterat ta en paus snart men det är nog bara bra. nu vet vi att sommaren är här och det kan få regna lite så att de gröna tuvorna på änggårdens svedda mark kan få lite näring.

jag hade en bra kväll igår. hade dock väldigt dåligt samvete för att jag inte gick på 20h festivalen på kvällen. får trösta mig med att jag var där på dagen. men vafasen, jag hade faktiskt ingen att gå med. gabbi skulle inte kunna komma förrän klockan tolv och jag pallade ju inte att sitta hemma och bli opepp fram till dess.
visst hade jag kunnat åka dit ändå, halva skolan var väl där men naj, anja pallade inte.

jag åkte med staffan till kärra efter att ha druckit en kaffe och köpt en bikini för att tillbringa tiden medan han gymmade 
i simhallen. 
men efter att ha åkte hem i en dubbelt så full som överfull 142a och ha sovit en timma och fått skjuts av jesper till kärra så upptäckte vi att både gymmet och simhallen hade stängt klockan 17. vafan liksom! vi blev lite snea eftersom någon av staffans vänner kollat upp att det skulle vara öppet men missat att det tydligen var någon av alla töntiga kristna helgdagar som givit indrottsanläggningen anledning att stänga tidigare. blö!

jaha. så vad gjorde vi istället?
staffan och nicke hämtade ut sitt proteinpulver och gick tillsammans med kopka och max (?) till ica och köpte euroshopperkorv som vi tydligen skulle våldgästa adam med. de planerade att få låna hans grill (och dusch). adam var som tur var hemma och släppte in oss. jag och staffan fick duscha av våra bussvettiga kroppar och kände oss sedan mycket fräshare! det kom mer folk och vi grillade korven. jag slog tre killar på klockan och det började tydligen brinna på en ö. denna brand släckte dock berra som därför utsågs till kvällens hjälte. han fick nämligen simma fem meter till ön.. fyfan! endast kopka fick bli vittne till händelsen och allt gick bra!

vi drog oss hem strax innan tolv och jag har för mig att jag s ov gott, iaf fram till niotiden, just det, vi kollade på ett avsnitt av talang också. mycket imponerad blev jag av en trollkarl men blev mest arg på överklassparet som var där och visade upp sin barnflickas färdigheter i piano. det vackraste var nog paret, som skulle gifta sig i augusti, som hängde och klängde i lakan! finfint!

idag har jkag promerat med sofia, sovit middag och ätit. har inte en plan för ikväll men känner starkt att jag vill fly så fort mamma och pappa kommer hem. blö!

ha en bra lördagskväll
pusspuss!!!

Kommentarer
Postat av: sofia

man måste lixom se dom träden i verkligheten för o förstå i think. ha en bra dag. älskar dej

2008-05-11 @ 10:45:54
Postat av: linnea

jag saknade dig på 20hfestivalen:S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback