påsk?

Nej, nej. jag äter bara upp nougatäggen pappa gömt i mohedaskåpet men som han för några dagarsedan ställde upp i vardagsrummet. kruxet var bara det att vårt vardagsrum blir kokvarm när det är fint väder och äggen har nu smält. alltså gör jag bara en god åtgärd och suger ut nougaten i folien. mycket speciell smakupplevelse vill jag lova! 
det är ungefär tio ägg kvar men de kommer garanterat vara slut innan detta blogginlägg är publicerat :D



När jag satt i stekvärmen på 50jävlabussen påväg hem insåg jag en sak. jag har fått gåvan att, trots att jag är tonårstjej så har jag hyffsat bra sjävlförtroende. åtminstånde när det gäller mitt utseende. (jag har ändå tex svårt att träffa många nya personer samtigt). kanske är det för att jag till stor del uppfyller dagens krav. jag är lång och smal till exempel. WOW ser ni?
 jag kan säga om mig själv att jag är smal! hur många tjejer kan det idag? 
sedan funderade jag också över varför just jag har fått denna gåva, att vara nöjd med min kropp, för det är verkligen skönt!
En stor anledning tror jag är mina föräldrar. de har många, många gånger under min uppväxt sagt att jag är fin som jag är. samtidigt är ingen i min familj superutseendefixerad. mamma använder dagligen mascara till exempel. inget annat smink. detta har gjort att jag har växt upp i en familj utan skönhetskrav vilket jag tror har varit väldigt bra.

något jag dock har lite svårt för är när folk, främst staffan :P, kritiserar min inteligens. det är jobbigt, då blir jag ledsen. mest bara för en stund men ändå. jag vill vara smartare än vad jag är, jag är väl inte dum men ändå (tove säger ofta att jag är smart förresten : ))
aja skitsamma. jag bara bablar.



en annan sak jag kan nämna när jag ändå håller på är att idag när jag var så fruktansvärt kaffesugen och därför (plus att jag älskar naffan) följde med staffan till stan och köpte en mellan latte på mc donalds så blev jag arg. iaf när jag insåg att det inte fanns någon "få-femte-kaffen-på-köpet-klisterlapp" på koppen! faan!
skit mackedonka i kompassen! BLÖ.



i och med att dagens blogginlägg ändå blivit så långt kan jag lika gärna fortsätta:
GLÖM INTE ATT DET ÄR 20h FESTIVAL PÅ FREDAG PÅ VÄRLDSKULTURMUSEET I GÖTEBORG!

peace


(fyra ägg kvar! :O)

Kommentarer
Postat av: sofia

bara älskar detta inlägg :) saknar dej anja. imon ses vi igen !! looooove

2008-05-06 @ 20:01:56
Postat av: syrran

jag fick också höra att jag inte var så smart för att folk jämförde mig med en "smartare tjej". hon var smartare och jag var utflippad och konstig. så fan.. jag är visst smart ju! det är du också.. man ska inte racka ner på folks intelligens även om man bara gör det på skämt. folk borde fatta bättre. jag tycker att du är supersmart. och det är du. så det så!! om nån säger nåt så kan du bara kontakta mig så ska jag slå dom.
våld löser ju allt.. hehe...
puss
oda

2008-05-06 @ 20:25:44
Postat av: Staffan

Haha, jag visste att jag skulle komma på tal när det handlade om ditt självförtroende osv. :P

Men allvarligt nu anja, lyssna fan inte på mig när jag går igång. Du vet att jag är en cynisk jävel som _älskar_ att racka ner på folk och få dem att känna sig underlägsna, vem det än är. Mitt ego måste näras förstår du, och för att det ska göra det tar jag till vilka metoder som helst. Dock ÄR du smart! Lyssna på syrran och den icke-så-självgoda staffan nu!

Snyggheten ligger förresten i generna! Det är vetenskapligt bevisat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback