Måndag..

dagen har inte alls blivit som planerat men den har ändå varit över förväntan! det började i morse med att staffan ringde och sa att han inte skulle komma till skolan för att han var sjuk. emma visste jag sedan igår att hon inte heller har en av sina bättre hälsoperioder.. hon är också sjuk. och halvtravande påväg till skolan och felicia ikapp mig och berättade att också hon var krasslig. det är kass med höstsnuva! mina två lektioner flöt på fint och bamba har döpt och pasta och skinksås till spaghetti carbonara. man slutar aldrig att förvånas! bobo berömde mitt ambitiösa och estitiskt vackra protokoll från dagens klassråd och jag åkte till frölunda. jag hade som plan att simma 40 längder i kulturhusets 25metersbassäng. men ett simprov och en till klass som var påväg in i omklädningsrummet fick mig att vända i receptionen. haha, det måste sett kul ut, just som det var min tur att betala insåg jag sakta att det inte fanns någon "motionssim -endast för vuxna skyllt" och förstod då att det var onödigt att simma överhuvudtaget (är det ett ord?). istället lämnade jag tillbaka mina två filmer jag lånat i biblioteket som har moderniserat. nu varken lånar man eller lämnar tillbaka till personal utan använder en typ dator. tråkigt. när jag anpassat mig och lämnat igen filmerna gick jag ner mot bussarna och såg till min stora förvåning chicken (jaquline från min högstadieklass) sitta utanför 7eleven. när jag pratat ett par ord med henne trampade jag ner till hemköp och köpte en liter godmorgon juice, en liter yougurt, 2,5 dl vaniljvisp och 100g marabou daimchoklad. av vaniljvispen och chokladen har det blivit efterrätt som står i frysen. yoghurten och juicen fick assistera två brödskivor, en kopp snabbkaffe och en apelsin som mellanmål. FÖRLÅT FÖR MITT BABBEL!! sedan träffade jag andreas, också han gick i min högstadieklass och när vi satt oss på 90bussen kom martin på. och så visade det sig såklart igen hur liten världen är när jag förstod att martin och andreas spelar fotboll i samma lag.
det har åskat också. och regnat. fast då var jag inneomhus och tittade på film så det var bara trevligt. såg så som i himelen som jag sett några gånger tidigare men den är verkligen bra!

maja erkände igår att hon blivit beroende av kenzas och blondinbellas bloggar. hon argumenterade helt seriöst för blondinbellas blogg. visste först inte hur jag skulle ta det! hahahhaa insåg iaf sen att hon iaf inte är en av deras "fans" utan nog mer är en av oss som stör sig och får klöken! haha

nu ska jag äta middag!


PUSSHEJ!

Kommentarer
Postat av: Staffan

Fy fan för maja, blods-förrädare! :(

Postat av: MAJSEN

Staffan nu blev jag ledsen, trodde du var min vän.

Låt mig nu förklara; Det började med att jag läste dom för att jag inte hade någonting att göra. Det slutade (är så nu iaf) med att jag har blivit beroende, TYVÄRR! Jag vet, jag skäms och borde egentligen inte säga det till folk men det lixom bara slank ut mig.

Och nej, jag är inget fan till blondinbella. Vafan tror ni? HAHA

2008-09-09 @ 09:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback