Norrlandsteknik, eller?

jag håller på med något jag älskar och hatar på samma gång. jag syr ett lapptäcke som ska agera överkast till min 120cm-säng. så det blir ganska stort, ca 160x240cm. jag är allt lite nybörjare med det här med lappteknik så jag har stora rutor, 40x40cm. trots det blir det hela 24 lappar! jag har tre olika tyger, två enfärgade och ett midsommarblommigt. Imorgon ska jag åka till gårda textil och köpa nåt tyg till bakstycke, tror att det får bli ett vitt. dessutom måste jag ha ett foder. hoppas att det inte blir allt för dyrt.
när jag syr kan jag inte låta bli att skänka en tanke och ett STORT tack till min syslöjdslärare i högstadiet! det är helt klart tack vare henne som jag syr mer och mer och mer. det är helt fantasktiskt att skapa något från noll! det är verkligen bara fantasin som sätter gränerna. vet man inte hur man ska göra är det bara att försöka, pussla lite, göra fel och försöka igen!
nu har jag tagit paus för att mamma satte sig i köket och pratade i telefon. vill inte störa allt för mycket, dessutom har jag redan hållit på i ca sex timmar idag.. no life, i know. Or! this is my life!

jag lyssnar på ett soundtrack som inte har blivit spelat på länge. Moulin Rouge. har varit lite allergisk mot den musiken ett tag tror jag, fast nu kan jag inte påminna mig om varför. jag säger bara: EL TANGO DE ROXANNE!!! skevt bra!

jag har fattat tycke för ett par skridskor. majas vän som slutat åka hade ett par lagom stora som skulle säljas. jag åkte på dom i söndags och vi fattade genast tycke för varandra! det är ett par risport och är hela 5mm större än dem jag åkt på sen jag gick i femman (som är fyra mm mindre än mina fötter). egentligen skulle jag kanske haft ytterligare en storlek större men jag vet inte om jag kan skiljas från idas skridskor, och dom var sköna!

nu ska jag låta er slippa mer av mitt skitsnack! ha en bra kväll, pusshej!

Kommentarer
Postat av: sofia

oh va skönt me (äntligen?) nya skrillor. :) och jag håller med om att den låten nästan är äckligt BRA!! o en sista sak, ja gjorde ett lapptäcke en gång. ska ta kort på de så du får se, lite inspiration sådär ;) tänker på dig darl. have it nice fågelbajs <3

2008-09-10 @ 07:49:41
Postat av: tove

du ska absolut ha sömnad som projektarbete.. ha som projekt att du syr en kjol, ett linne, ett par byxor och en väska.. så har du en så kallad outfit sen

det blir la bra?

skit i barnboken. du är grym på att sy, och som projektarbete ska man göra nåt man är grym på!! FATTA!

2008-09-10 @ 10:24:07
Postat av: ODA

LYSSNA PÅ DETTA: www.myspace.com/markusbomstrom

2008-09-10 @ 10:26:21
Postat av: Staffan

Köp inte skridskorna! :O Du ska ju ha ett par som passar dig eller??



Jag håller faktiskt med Tove, gör något sy-igt som projektarbete! Det skulle nog bli jävligt bra för som sagt är du ju grym på att sy!

2008-09-10 @ 13:27:17
URL: http://www.knepet.blogspot.com
Postat av: majsis

Svårt å skiljas från något man skaffat känslor för..

Tänk för o nackdelar.

puss

2008-09-10 @ 15:19:47
Postat av: tove igen

så kan du ha en blogg som loggbok för projektarbetet för det är du ju också bra på! :)

2008-09-10 @ 17:00:47
Postat av: sofia

ja skolan går bra. särskilt när mamma läser ;) vi ses på lördag. kärlek

2008-09-11 @ 21:51:13
Postat av: odisen

http://istalletfornagonting.blogspot.com/2008/05/lapp-2.html

detta gjorde emilia.. nu vill jag se bild på ditt!

2008-09-12 @ 12:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback