tisdag

Jag somnade och sov två timmar när jag kom hem från skolan idag.

Ville aldrig gå upp. inte förrän julafton i alla fall.

Men pappa hade lagat middag och det var bäst att visa sin tacksamhet.

Jag åt, inte allt för mycket, men blev proppmätt.

Sedan dess har jag suttit vid datorn.

Köpt kurslitteratur för 600 kronor.

Skrivit och skickat recept.

Chattat, pratat en kortis i telefon, sagt grattis och förlåt.

Nu vill jag ha Jona här och krypa ner i rena lakan.

Sedan sova och ha sovmorgon imorgon.

Men det är sådant man får drömma om när hjärnan inte är fylld av stress- och ångestdrömmar.

Sovmornar är sådant man kan drömma om när man gör ett skitarbete i en skitgrupp som vill ta livet av en.

Jag vet inte om jag orkar genom julhelgen utan en kollaps.

Jag hoppas, hoppet är det sista som bör överge mig.

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback