Som moln

Moln på himlen
likadana som när jag åkte buss
du åker ifrån mig snart
fast inte ifrån mig som det känns
du åker bara iväg
kommer tillbaka
du ska hjälpa mig.

 

du kan få mig att gråta
du kan torka mina tårar
viska lugnande
jag är ingen gråtare
jag är en som gillar nyponsoppa
bussen åker snart
jag vill vara kvar här
sluta göra dig besviken.

 

vill våga vara den du älskar
vill våga släppa ut håret
klippa det
bli av med det
bli av med mycket
bli av med allt.

 

ska tända ljus i natt
titta på amelie
som jag sa i morse
eller om det var i natt
ska göra det jag sa
ska framför allt göra det du sa.

 

måste springa till bussen
jag vill inte
gör det ändå
som alltid annars
självdisiplin
går upp och åker till skolan
åker till ishallen 
skjuter upp arbetet som ska göras hemma.

 

molnen tätnar
dags att dra ner persiennen
höja volymen
snö
me and simon
laleh i högtalarna
stänger in mig.

 

(tove, du behöver inte ringa, jag klarar mig fint)


Kommentarer
Postat av: tove

jag vill ringa ändå!

men men..

kommer du till påsk då?

puss

2009-02-08 @ 15:44:53
Postat av: Staffan

<3

2009-02-08 @ 15:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback