vår stad är en vattenpöl

lattemammor, bebisar, tant och frustrerade tonåringar, alla var vi och fikade på akademi bokhandelns fik idag. god kaffe och grymt mycket fina födelsedagskort. 

 

ibland återfår jag hoppet om mänskligheten och då blir jag alldeles varm och lycklig inuti. som för någon vecka sedan när en kvinna hjälpte en tant på bussen och en man hjälpte tantens gubbe med rullator och övriga passagerare lämnar två säten nära dörren lediga åt dem! sånt gör mig glad. att man dessutom upptäcker att 194 kan föra mig hem efter bara några minuter när 50bussen fylls av varma blöta jackor och jobbiga passagerare blir jag ännu lyckligare. när detta dessutom inträffar på samma tillfälle vill jag bara le och krama någon snäll, typ majs. när majs då  inte är där blir jag lite ledsen. och när staffan är duktig och pluggar körkortsteori och därför inte kan (inte inte vill utan inte kan) sova med mig blir jag också lite ledsen men sånt går alltid över ganska fort. 

 

min projektarbeteshandledare ger mig ångest och sådant går inte över, fan ta henne! 

att christian inte heller loggar in på msn när jag ber honom blir jag också lite ledsen men att majs vill fika med mig imorgon gör mig dunderglad. 

 

på fredag ska jag dränka mina sorger i tanken, skönt det ska bli.

 

pusshej.


Kommentarer
Postat av: oda

och att jag tycker att du är världens gulligaste måste väl också göra dig lite glad. bra skrivet också! puss

2009-01-12 @ 21:53:41
Postat av: majsan

Åh Anja anja anja.

Jag blev glad.

Vet inte vad det är men fick tårar i ögonen.

Du är du <3

2009-01-12 @ 22:03:52
Postat av: Staffan

I vilken tank ska du dränka dem? :O

2009-01-12 @ 23:34:21
Postat av: sofia

ska du ut på fredag? får man hänga på? loooove

2009-01-13 @ 00:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback