jag tror jag var lycklig

jag målar på ett papper, skickar sms, ringer utan att få svar, planerar och omplanerar. har ångest och måste ringa jobbigt samtal snart. jag gillar inte jobbiga samtal. jag har taggat foton på fejjan, känner mig hjärntvättad som alla andra stackare i hela stora jävla världen. jag har mer ångest och är stressad. orkar inte riktigt vissa jobbiga situationer. behöver fastare mark under fötterna. jag är duktig i alla fall. har lärt mig många saker de senaste veckorna. snart läser jag ut sommarens fjärde(?) bok och börjar på den femte. mamma lånar. ser fram emot nästa. va på liseberg med christian idag, snäll, jag vann tre kilo cholkad. det är stekande värme, chokladen hade inte smält när jag kom hem. jag hittade en fejjangrupp som jag gick med i, pacific reuinon. tänk hur många fd pacificare det finns ute i vårat långa land. tänk hur mycket folk vi har omsatt. tänk att det är över nu. för mig och för alla andra. inga mer onsdagar. inga mer söndagar. inget mer skratt, ingen mer frustration. ikväll saknar jag lite. vill åka skridskor. vill inte. det är snart sommarnatt och jag vill mer än någonting annat promenera med fågelkvitter i öronen. jag vill börja träna också, skyller på att jag är förkyld en stund till sedan att jag är lat. jag har vunnit tre kilo choklad ffs det måste vara ett tecken på att det är dags att börja nu. jag vill men ändå inte. verkligen inte. har till och med ångest för min kropp. det tillhör verkligen inte det normala i mitt huvud. fanfanfan "vad händer?" hur lång tid kommer det ta innan chokladen är slut? jag hatar den redan. snart börjar ett nytt kapitel, en ny era. snart får jag veta vad jag ska läsa i höst och det gör mig så jävla skitnervös som jag bara inte vill vara! jag vill ha sommarlov och folk att umgås med hela livet. jag vill ligga på en ö och lyssna på reggae. vill äta jordgubbar och ha det GOTTGOTTGOTT. hur söker man csn? vart har syster tagit vägen? lyssnar på radiomusik. tänker. tänker. tänker. tänker att jag inte vill läsa igenom detta blogginlägget fast jag vet att jag måste. det är fullt av felfelfel. vill inte.

 

jag var i alingsås i fredags. lyssnade på tjockbalkan. Räfven <3 jag log hela spelningen. jag tror jag var lycklig. jag skickade några sms. fick uppmaningen att dansa. jag satt stilla. hatar mig själv för det. hatar att jag inte drog med christian till azaleadalen idag. underjorden cup. men jag överlever. kortet är taget genom tågfönstret när vi åkte till göteborg. sedan stängde staffan fönstret med uppmaningen att jag inte skulle tappa kameran. jag är inte  tre. snart kommer syster och föräldrar hem, då vaknar man till verkligheten. då kan man inte vara lika busig längre. då måste man berätta vad man ätit under dagen för sånt vill min mamma veta. jag vet inte varför. jag uppmanar christian att köpa lägenhet, han fattar inte alla grymma fördelar som jag ser. jag måste slipa min övertalningsförmåga, den har rostat samman. sov här en stund, inte där! idag blev jag arg. jag blir det ibland. oj vad jag behövde skriva av mig. hoppas att ni inte läst allt. snälla kommentera och lär patrik hur man gör, han vet inte nämligen. jag har ont i nacken behöver nog ganska mycket massage. det gör ontontont.  funderade på att byta layout här. får se om jag orkar när jag blir klar med detta långa inlägg. ska prova att ringa igen och se om jag får svar... japp, svar fick jag. och sms fick jag samtidigt. trevligt värre. nu är det mörkt i hela huset för det är nästan mörkt ute. inga lampor är tända för fönster och dörrar är öppna och jag vill inte ha in massa skitdjur. orkar inte avsluta detta på nåt snyggt sätt. GOD NATT! 


Kommentarer
Postat av: maja

jag tyckte om inlägget

och jag tycker om dig!

2009-07-05 @ 11:39:16
Postat av: Patrik

Lite elakt av dig att ta upp de inför alla som läser denna blogg att jag är så dålig på att kommentera :P.. fast jag inte är de egentligen.

2009-07-05 @ 22:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback