äggad förort

jag kan inte längre försvara min förort. ungarna här har för tråkigt. lördag kväll, 21.55, händer följande: jag och staffan åker till okq8, köper chips, dip och gräddfil. vi åker tillbaka hemåt. några stycken tonårigar står på en busshållplats. en går ut i vägen när vi närmar oss. något kastas mot bilen. skulle kunna vara en snöboll. ingen snö. sten? troligen inte. kommer det synas? antagligen. vi är hemma kliver ut bilen. finner resterna av ett ägg. inget märke på bilen i alla fall. ungarna står och kastar ägg på bilar som kör förbi. varför? omoget? ja! mycket. förstår inte. jag har bott i samma förort hela mitt liv. har aldrig kännt längtan efter att kasta ägg på bilar. aldrig i hela mitt liv. tycker dom att det är roligt? eller är allt annat mycket tråkigare? fattar inte.

 

har tittat på tåg biljetter till syrran i umeå. upp fredag v15 hem måndag v16. ca 1600 kronor. 

 

träning ikväll. gott.

 

vill baka morotskaka.

 

puss


Kommentarer
Postat av: anna

mm, morotskaka låter hur gott som helst!

2009-03-08 @ 14:46:23
Postat av: oda

ja anja det blir bra! du får komma och åka när du vill. :)

konstiga äggbarn. du och jag har ju mest bakat kakor av våra ägg, det är roligare.

2009-03-08 @ 15:43:16
Postat av: Staffan

Jag tror fortfarande på uteslutningsmetoden att ringa runt till alla i frölunda och höra vems unge som tagit med sig ett paket ägg för att "baka pannkakor hos Kalle" igår kväll! Då har jag honom fast! HA!

2009-03-08 @ 19:08:50
Postat av: tovsan

förresten: http://365ume.blogspot.com/

2009-03-09 @ 20:57:03
Postat av: Emma

Mycket som händer här ute är tråkigt, men låt oss se till det positiva också till exempel att vi har så nära till naturen och havet. Och ett stort köpcentrum där det finns allt;)

2009-03-09 @ 22:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback