jag har förlorat något

vissa personer försvinner ur ens liv ganska oförklarligt. väldigt tråkigt. utan att man märkt det så har det gått två år sedan man träffade en person som man tidigare träffat minst fem gånger per vecka. hur kommer det sig? vissa personer kanske man måste bo nära för att kunna umgås med. det är tråkigt när folk så öppet visar totalt ointresse för att ses. det gör mig ledsen. inte längre, men då. mycket ledsen, mycket funderingar. men jag är lika övertygad om att det kanske är lika bra att det blivit som det blivit för jag vet precis hur det hade varit annars. och vissa personer klarar man sig uppenbarligen utan. det hade varit roligt ändå. att ha fler folk att hänga runt med. sånna man känt i stort sätt hela livet. men men, det får gå. inte precis så att jag tänker försöka ta upp någonting nu. det är ett allt för otacksamt jobb. skulle gå åt så galet mycket energi och besvikelserna skulle bli många och stora och jag vet att jag hade varit tvungen att ge upp till slut i alla fall. så varför ens försöka? jag har inget att vinna på det, det är du som förlorar något. kanske sitter du hemma framför din datorn och tänker samma sak ibland men du vet lika väl som jag att det var du som valde. jag ville, du sket i det. jag har klarat mig fantastisk bra utan dig, möjligen till och med bättre så varför klagar jag? funderar på att lägga upp en bild men nej. de som vet att det är dig jag skriver om, få, förmodligen typ en, behöver inte se en bild. de andra vet inte vem du är ändå för jag pratar aldrig om dig. jag tänker knappt på dig. det är bara ibland när facebook hinner ikapp mig som det kommer upp. som nu. bilder på fester, student. jag vet inte ens hur din balklänning såg ut. tror att du var vacker men visst, jag har ingenaning. kanske lika bra så. vi kommer aldrig börja umgås igen. det skulle aldrig gå. jag är mindre värd än dig. du har aldrig riktigt haft tid för mig. tror nästan du har skämts för att umgås med mig. jag är en nobody. ingen som du. och vet du? jag klarar mig väldigt bra med det. jag är inte den som springer runt på avenyn med de dyraste klackarna som gör mest ont. jag hänger inte på andra lång för att verka sådär coolt alternativ men ändå hipp, inne, trendig. ditt favorituttryck. lika som random. det har jag fått av dig och det hänger fortfarande kvar ibland. jag tror ibland att du glömt mig men jag vet att det är omöjligt. därför tror jag snarare att du inte bryr dig och visst. jag bryr mig inte heller så det är helt okej. eller, klart jag bryr mig annars hade jag inte skrivit ett såhär långt blogginlägg om just bara dig. funderar på att sluta. ska ägna mig åt att planera ett nyår som aldrig hade varit nog för dig men som jag ser fram mot väldigt mycket. många pussar, till Dig!

Kommentarer
Postat av: tove

ett väldigt bra inlägg tycker jag. bra skriven text. fint. du är inte mindre värd, men kanske i hennes ögon och det var la det du menade. jag vet vem du skriver om. jag känner dig. jag älskar dig! och snart kommer jag hem för att krama dig! idag ska jag bjuda spanjorerna pá kladdkaka och fläderblomssaft! jag har bjudit 9 personer pá en kaka! sá det blir inte sá mkt till varje, om alla kommer. tror jag ska simma först sá jag kan käka riktigt mkt spraygrädde utan att de andra behöver oroa sig för min vikt, som om de skulle göra det ändá. hehe.

du är bäst anja! till jul tar vi tusen meter i askim. Eller jag tusen och du 1900. PUSS och KRAM!

Postat av: majsan

du har alltid mig, jag försvinner aldrig!!

2009-11-12 @ 11:25:23
Postat av: Emma

Förstår precis vad du pratar om. Många människor jag träffat som jag trodde att man skulle känna hela livet. Men så är de bara ute ur ens liv, utan att man fattar varför. Man kanske växer ifrån varandra eller skaffar andra intressen, men är tråkigt ändå tycker jag. Puss och kram vi ses på stan ;)

2009-11-12 @ 21:26:26
Postat av: TEM

Nyår kommer bli grymt och förhoppningsvis lär du känna massa andra bra människor. Våran man kommer ju vara med så det kommer ju bli kalas. Längtar :D.

2009-11-16 @ 20:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback