längtar efter prinsgatan

ser mig i dina ögon. det är därför jag gråter.

vill läsa en dikt jag kan utantill.

vill att man ska hitta max, tråden tar allt för mycket av min tid.

vill äta lunch i stan och i solsken imorgon.

vill ha obegränsat med pengar.

vill att vissa vänner ska höra av sig, vilja ses.

vill synas, försvinna i mörker.

vill gråta mot en axel.

sitta i ett knä.

vill känna mig trygg och nära.

vill aldrig behöva vara från min pojk.

vill bo i en lika vacker lägenhet som den jag älskar.

vill ha en kaffemaskin och bjuda mina vänner.

vill vara på en annan plats.

vill hittas i en säng, under ett täcke.

vill vara glad och busig.

vill träffa min vän. min bästa vän.

skit i plugget för i helvete, jag saknar dig.

vill inte gråta mer.

vill inte vara ensam.

vill nog se en film.

vill kunna hjälpa.

vill inte vara en biperson i så många personers liv.

vill spela en större roll.

vill göra något bättre av mitt liv.

slänga kläder som fortfarande ligger i min garderob.

ska jag som inte kan släppa nåt begära att andra personer ska släppa saker.

jag om någon borde ju veta hur svårt det är.

vill kunna ge mer kärlek.

vill baka en kaka och se er le.

vill ha mina vänner runt om mig.

vill att ni ska ha en större betydelse i mitt liv.

vill dra härifrån.

vill inte flytta till stockholm.

vill vara kvar här runt allt det som betyder och inte betyder.

vill vara mer tolerant mot människor.

mindre dömande.

visste det inte ens själv.

vill ta en promenad i solsken och hålla i handen.

berätta mängder av saker.

som sagt,

jag ser mig själv i dina ögon.

stort lycka till!


Kommentarer
Postat av: tove

det känns ju skönt att du inte vill flytta till sthlm iaf. kram!

2009-11-18 @ 09:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback