tl;dr?

jag ligger i min goa säng och funderar på frukost. jonatan har jobbat sedan sju och jag tycker allt lite synd om honom. fast bara lite. jag var i stan i ett par timmar igår hittade en klänning i hyffsat rimlig prisklass som jag blev dunderkär i. lila, tight, axelbandslös och sjukt underbar! är så sugen på att köpa den men vet att jag inte har råd. eller det har jag ju men det är ekonomiskt dumt att köpa den ändå och det vet jag.

 

ikväll är det spelning som gäller. blindescape på diamond dogs. christian och gänget helt enkelt. innan dess ska det bli lasange här. första gången jag lagar det faktiskt men det ska nog gå bra. vet riskmomenten och ska nog kunna hitta ett bra recept att göra efter. frågan är bara om det finns nåt recept för två personer.

 

jag tycker att det är ganksa skönt med höst. i alla fall när man har halsduk och kappa  och varma skor. helst också fingervantar. nu har jag, efter lång väntan, laddat min ipod och är helt kär i den. lyssnar massa  på red hot chili peppers och på svenska akademien och på laleh och på massa annan pepp-/mysmusik.

 

maja var här igår. vi tittade på grinchen och åt godis och drack fanta. grinchen är en julfilm som handlar om en stad där invånarna kallas Whoar och inte människor. de älskar alla julen, alla utan grinchen. han hatar julen och hamnar  därmed på kolitionskurs med de andra.

 

funderar på om jag ska göra frukost, om jag ska kolla hemtentan som kommit upp på kursportalen och på om saker och ting blir som de ska idag. det blev dem inte igår och det gjorde mig lite :S sen funderar jag på att logga in  på msn men om jag gör det finns risken att jag aldrig kommer från datorn. bra iofs för då blir det ingen klänning till anja. fast jag vill, vill, vill, vill, vill ha den! sjukt snygg är den!

 

undrar vilka ni är som läser min blogg. om ni känner för att erkänna för mig men inte för någon annan kan ni väl ge mig en liten ledtråd i en kommentar. inget jag förväntar mig med det hade varit kul. nu har jag verkligen pressat ur mig massa onödigt babbel för att leva upp till min rubrik men tror faktiskt inte jag lyckats. jag skriver jämt korta inlägg nu för tiden. tror det kan hänga ihop med att jag är glad. och det är ju bra! :)

 

puss och kram vi ses på stan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback