Nya vännen, Kostymen.

Hittade ett citat på min blogg. Från en tid då det gjorde riktigt ont. Karaktären Kaj Husell i serien Ebba och Didrik sa:

 

"Smärtan är till för att övervinnas"

och

"Smärtan är en del av glädjen, precis som natten är en del av dagen".


Detta får mig att minnas den tiden när det gjorde, kanske som ondast, i mitt flickhjärta. Men det får mig också att inse hur mycket som har hänt sedan dess, hur mycket starkare jag har blivit och hur duktigt jag har gått vidare. Mycket tack vare många nya vänner och nytt folk i min omgivning. Så bra att träffa människor man inte känt i hela sitt liv. Så mycket man får uppleva tack vare det. Så mycket kärlek man får ta del av och all den glädje man får se i folks ögon. Tack för att ni tagit er an mig när jag har haft det jobbigt. Och tack för att ni delat min glädje. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback