Men vackrast är nog kärleken ändå

Det finns ju sådant som är vackert.

Det man ska ta vara på.

Vissa saker behöver hanteras med extra försiktighet för att hålla.

Det är så lätt att smutsa ner,

göra sönder.

 

Vill kunna leva i nuet.

Vara lycklig för det som är.

Inte bara det som komma skall.

Visst är det väl bra att kunna glädjas över framtiden.

Men man måste akta så man inte trampar sönder.

 

Kärleken är något att ta vara på.

Vårda ömt.

Som ett för tidigt fött barn.

Kärleken kan vara stark,

men samtidigt så skör och bräcklig.

 

Försöker göra det bästa av situationen.

Tro på mig själv,

på vad jag gör.

Att det betyder något.

Att det betyder något att älska någon.

 

Det är en gåva att få göra det.

Älska. Bli älskad.

Finnas för någon.

Även om det sällan är jag som behöver trösta.

Försöker finnas där.

 

Ser fram mot det som komma skall.

Mot en kärlek som växer sig starkare.

Mot en sommar som ska bli underbar.

Varm.

Lycklig och bekymmerslös.

 

Jag hoppas på något.

Hoppas att det betyder något.

Vill kanske något mer.

Kanske inte?

Fråga: trivs jag med mitt liv?

 

Svar:

Det finns inget svar.

Jag trivs med dig.

Sen om du är mitt liv, 

det är en ännu svårare fråga.

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Fin dikt :) mycket känslor.

2010-02-02 @ 00:01:53
Postat av: oda

jag fár tárar i ögonen, sá fint skrivet!

2010-02-13 @ 11:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback