Natt med Winnerbäck och inspiration

Skulle just stänga av datorn. Winnerbäck, Elegi på spotify. Då är det svårt. Fick en liten kreativ kick och tänkte skriva något kort här.

 

Jag gick från Brunnsparken till Café Cava idag. Genom Vasaparken där dagisbarn hängt upp sin konst i träd. Det fanns också en pappersmugg, säkerligen från Espressohouse hängande där. Ångrar mig nu att jag inte tog ner den. Fikade, pratade, tittade in i de sorgsnaste ögon jag sett på länge. Stora, blanka ögon som jag var säker på ville säga något men icke. De va tydligen bara febriga. Tur det på något sätt. En promenad, lite reashopping (inte till mig utan till Ögonen) och en stund senare träffade jag två vänner på bussen. En av dessa  med uniform. Fantastiska historier berättades. En bussresa som kunde varit den tråkigaste och mest ångestfyllda delen av dagen gick riktigt fort och snart var jag hemma och fick mat i magen. Sedan dess har det varit flashback och facebook. Lite msn. Lite konståkning. Nu är det dags att sova och jag hoppas att jag får göra det länge. Har ingen tid jag ska passa imorgon, på hela dagen. Underbart!

 

Så... sov så gott!


Kommentarer
Postat av: tove

idag sov jag till elva. det var väldigt skönt. särskilt de sista två timmarna när jag sov så gott så gott för att jag ätit lite frukost.

nu regnar det och jag bränner mig på nyponsoppa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback