snö. igen.

Japp, det har snöat igen. Blöt äcklig snö som gör att jag inte alls vill gå ut. Det är ju inte ens kallt. Någon ynka minusgrad bara. Men ändå, tydligen tillräckligt för att gräsmattan skulle få ett 15cm tjockt lager på sig. Om drygt en timma bär det av till skolan och anatomin. Mår lite illa när föreläsarna pratar om allt som händer i min lilla kropp just nu. Jonkanaler öppnas där, klaffar stängs där. Aktionspotentialer som signalerar till hjärnan att jag råkar nudda Therése nu och jonkanaler som släpper in mängder jag Na+ snart. Fy. Det är inte sant! Det kan inte vara så komplicerat. Jag lyfter min arm och kliar mig på näsan för att det kliar där. Svårare än så är det ju inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback