Underliga möten

Så, en annars ganska ensam dag har resulterat i några småroliga möten med diverse knasiga figurer. Det började med att jag skulle fylla på mitt busskort i den lokala tobakskiosken. Mannen som jobbar där är ofta på småpratshumör. Idag undrade han om jag verkligen fortfarande var ungdom (i västtrafiks klassificeringssystem, under 26 alltså). Jo, jag är 23 sa jag och han sa ingenting mer om det men det var ändå med en ganska nöjd känsla jag gick därifrån och till bussen. De flesta tror annars att jag är 19-20 annars. Speciellt i dagisvikariebranchen. Sedan bar det av till systemet där blev jag betjänad av en allmänt förvirrad kassör som knappt hittade mitt personnummer på id-kortet. Vidare var det en ev halvalkoliserad man med knäprotes som erbjöd platsen innanför sig till mig på bussen. Jag satte mig där och han konstaterade att jag hade "provianterat" (köpt alkohol) precis som han. Sist men inte minst så skulle jag in i min port och på andra sidan dörren, med en stor glasskiva i, så stod en av mina tantgrannar och väntade på skjuts men hon såg mig inte. Dessutom hängde hon liksom på handtagen så jag var nästan rädd att hon skulle få en hjärtattack eller ramla när hon upptäckte mig tio centimeter framför sin näsa helt plötsligt. Men det hela gick bra. Jag kom in, vi växlade några artigheter och hon höll sig på benen hela tiden! 
 
Nu, lunch!

Kommentarer
Postat av: tove

Väldigt roligt! Jag skrattade mig igenom hela inlägget! :)

2013-11-08 @ 19:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback